25.09.13 | Algemeen

VIA start met monstermachine aan nieuwe fase in de afbouw Noord/Zuidlijn


Er is een nieuwe fase voor VIA NoordZuidlijn (VIA), het samenwerkingsverband tussen Visser & Smit Bouw en Imtech Building Services, aangebroken. VIA start deze week met het maken van de spoorplaten van Station Noorderpark richting Sixhaven.
VIA 25-09-2013

Naast de afbouw van 7 stations is de realisatie van 10 km dubbel spoor (inclusief installaties en beveiliging) een onderdeel van het afbouwcontract van de Noord/Zuidlijn. De eerste 2,5 kilometer dubbel spoor in ballast inclusief emplacement is al zichtbaar in Amsterdam Noord en vanaf deze week is de tunnel aan de beurt. Met een monstermachine, ook wel paver genoemd, wordt er een gelijkmatige betonlaag met een glijbekisting aangebracht. De paver produceert het vulbeton in de boortunnel, de spoorplaten en kabelgoten. Vervolgens wordt hier bovenop de rails van de Noord/ Zuidlijn gemonteerd.

 

Lees meer over de monstermachine en het logistieke proces achter het paven in het artikel op hierzijnwij.nu.

Gerelateerde items:

Projecten

   Alle projecten»

Transporttechniek

Amsterdam

Bekijk project»

Nieuws

   Meer nieuws»

News Alerts

xDeze website is geoptimaliseerd voor Internet Explorer 7.0 en hoger en Firefox 3.5 en hoger. Wanneer u gebruik maakt van een lagere browserversie kan dit gevolgen hebben voor een optimale werking van deze site.